torsdag 29. mars 2012


TILSETHAUGEN

SØLVTOPP



Tenk i dag  skulle jeg få være med turgruppa til Tilsethaug
Olav   Ishoel    var turleder.
Parkering ved Blokkhus , På med fellert og så var det bare å legge i vei



Etter å ha gått noen hundre meter så vi Tilsethaugen til høyre gjennom skogen





Litt mørkt bilde men en fin gjeng som passerte Nerhoelsætra i flott stil



Min venn Ben



Rast i lia. Alltid like godt å finne frem litt fra sekken.


God flyt oppover fjellsida


Snart oppe



Når man er på nye plassa er det fint å se kjente fjell fra ny vinkel!


Storlidalen fra ny side


Lønset frue med sitt team



Tilsethaugen og fjella bakom. Roksdalskammen bl a.



Stri vind var det , men kassa sto der stø som bare det.


Den ligg faktisk på 1200 meter



Klippet



Stjerna er også obligatorisk ;-)


Hele tur følget. Bak oss ligger den vesle haugen og alle glade for å ha vært der.
Stri vind så det ble ikke noe solslikking i utgravd hule.

Det var bare å ta seg videre



Mot nye mål


Ben snurra seg rundt og tok seg en hvil , mens jeg nok burde psyket meg bedre opp til nedturen.
Knallhart føre og krampe i både legger og lår.
Plan A var å kjøre rett ned i Dindalen ( benaast)
Jeg tok plan S ( Sakte i svingene )
Sier bar TAKK til Marta!!
Trygg støtte i litt vanskelige partier
Ikke alltid like praktisk med svak venstrefot og et bekken som har huset seks barn.. Det setter noen begrensninger når det går over til ekstremføre :-)
Men ned kom jeg og happy for det!
En kanonfin tur var det !



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar