torsdag 2. februar 2012

Årets første "TOPPTUR"!


Her Oppdal har vi et fantastisk prosjekt
TOPPTRIM
Det har gitt meg mang en glede og vært en stor motivasjonfaktor for å komme seg ut på tur! I dag tok jeg den første toppen og vil fortelle litt om dette.
Dette går ut på at noen har planlagt 9 turer av ulik vanskelighetsgrad.Tre lette, tre middels vanskelige og tre litt lengre turer. Det er laget et klippekort du skal ha med deg på turen, og når du når toppen er det en kasse der med bok og klippetang..




Topptrimmen går fra 1 januar hvert og ut oktober.- Så man har hele året til rådighet, både på ski og med fjellsko. Det er flere ting jeg etter pris på med dette prosjektet.Dels har man en god plan å glede seg til, ett "oppdrag" som drar en i vei. Det er også lett å dele opplevelsene med andre topptrimmere,enten på tur eller diskutete og dele erfaringer i etterkant!Og så ikke minst..Jeg blir bare SÅÅ utrolig glad hver gang jeg når en topp!!




Å klippe kort er gøy! I dag var det VINDSTILLE! Ofte blåser det noe helt vilt på toppene :-)Å holde på kortet er viktig da!  



Jeg føler meg heldig som bor i ei fjellbøgd og samtidig har stor glede av å gå i fjellet.
Jeg bare simpelthen elsker å være ute på tur!

I dag gikk jeg å tenkte på at vi mennesker blir så lett imponert over de ekstreme og de noe uoppnåelige ekspedisjoner og prosjekter. Bøker blir skrevet og TV er på plass.Årelange drømmer skal gå i oppfyllelse.

Drømmer er bra,det bør alle ha.

Men min lille refleksjon i dag mens jeg gikk og betraktet  den imponerende utsikten var at kanskje de viktigste ekspedisjonene jeg gjør, er de jeg foretar meg disse "vanlige" dagene, uten ekstra surstoff og sherpa.Denne dagen sammen med en meget kjær venninde og min turvenn Ben.

Det er så viktig å se dette, gripe muligheten og kjenne på den gleden det gir!   
    







Dørumshovden er en liten topp.Den ruver ikke akkurat i området. Men FOR en utsikt det var der, her mot Hornet. Topptrimmen er med på å føre deg til stadig nye områder og skatter! Du er plutselig på plasser du aldri ville gått til ellers.
ARTIG!  



Mot Gjevilvasskamman



 Trimposten på Dørumshovden

Dette kan ikke kalles en ekstemtur nei..Ett par timer til rådighet etter å vært på søndagens  Gudstjeneste ti ho "Maret" og før middagslaging til familien...

Likevel ble det en fantastisk tur som går inn i min historie som ett dyrebart minne.

1 kommentar:

  1. Tusen takk for at du deler dine fantastiske turer... For meg som ikke orker dette akkurat nå, føles det som jeg hadde en super tur sammen med deg. Klem fra Ruth Marie

    SvarSlett